Home –  Zakelijk – Agressie vermijden

Agressie vermijden

Mensen die werkzaam zijn in de zorg of met ander soort stress situaties te maken krijgen, ondervinden dikwijls de gevolgen en de impact van agressief gedrag. Stress, angst en bezorgdheid kunnen veel doen met patiënten of omstanders. Als hulpverlener is het belangrijk om bewust te zijn van uw eigen gedrag en het gedrag van de patiënt of omstanders in het geval van een noodsituatie. Wanneer u rekening houdt met een aantal aandachtspunten kunt u de kans op agressie vermijden verminderen.

Aandachtspunten

Tijdens een noodsituatie kunt u als hulpverlener het beste familie en vrienden inzetten om te helpen. Boosheid komt vaak voort uit onmacht en op deze manier krijgen de omstanders het gevoel geven dat zij zich nuttig kunnen maken en het slachtoffer kunnen helpen. Ook is het heel belangrijk dat u een open en vriendelijke houding aanneemt. Wanneer u verkeert in een moeilijke situatie is het mogelijk dat u door adrenaline kortaf reageert. Dit kan boosheid en frustratie opleveren bij omstanders. Daarnaast is het essentieel dat u als hulpverlener duidelijk de leiding neemt om onrust te voorkomen.

Agressietraining

Onder andere de voorgaande aandachtspunten worden behandeld tijdens de agressietraining van G4S. Wij zijn gespecialiseerd in veiligheid op de werkvloer en bieden onder andere trainingen aan op het gebied van het vermijden van agressie. Onze docenten zijn zeer ervaren en beschikken over de juiste didactische vaardigheden om de stof goed over te brengen. G4S gelooft erin dat door oefening het meeste wordt geleerd en onze opleidingen bestaan naast een gedeelte noodzakelijke theorie veelal uit praktische oefeningen. Kijk verder op onze site voor meer informatie en geef uw team op voor onze effectieve agressietraining!